AEG QX9 zwart, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG QX9 zwart, grijs op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Kaat 18-11-2020

Handige steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Deze steelstofzuiger doet wat hij belooft. Wanneer het product nog in zijn originele verpakking zat had ik er wel graag een uitgebreidere handleiding bij gewenst. Momenteel bestaat deze enkel uit een miniboekje met tekeningen. Eventueel een QR-code met een instructiefilmpje zou gemakkelijker zijn!
De stofzuiger is licht in de hand, beweegt gemakkelijk mee en is niet zwaar bij het opheffen. Deze laadt in 4 uur volledig op. De stofzuiger gaat voor ons juist lang genoeg mee om de volledige benedenverdieping te stofzuigen op de hoogste stand. De batterijduur zou nog ietsje langer mogen meegaan, maar dan zit je waarschijnlijk met een zwaarder en lomper toestel. Belangrijk is wel dat je regelmatig het opvangreservoir ledigt en ook reinigt. Vanaf dat dit te vol raakt merk je dat de stofzuiger zijn kracht verliest en veel laat liggen.
Wij hebben een huishouden met 2 katten en daarvoor zijn de hulpstukken ideaal. De sofa, krabpaal en tafels zijn rap haarvrij gemaakt. Met het licht die de stofzuiger geeft tijdens het stofzuigen zie je ieder stofdeeltje die op de grond ligt!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Gebruiksgemak
  • Licht tijdens het stofzuigen
  • Blijft rechtstaan

Minpunten

• Regelmatig reinigen

Kim2006 27-10-2020

Handige Harry

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Deze handige Harry heeft mijn leven de afgelopen tijd heel wat makkelijker gemaakt. Geen geknoei en gevecht meer met het snoer dat steeds in de war raakt. Geen verlies van zuigkracht en makkelijk omschakelen van de steelstofzuiger naar de handstofzuiger. Deze stofzuiger brengt me meer rust en meer tijd doordat ik hem steeds kan gebruiken tijdens het opladen door. De zuigkracht moet absoluut niet onderdoen voor een stofzuiger met snoer en dankzij de wendbaarheid van het toestel kan je overal makkelijk bij. De trap stofzuigen is een klusje van niets geworden. Ik hoef in de helft van de trap niet meer naar beneden te lopen om het snoer van stopcontact te wisselen. Ik kan rustig verder stofzuigen zonder onderbreking. Onze boven- en benedenverdieping tellen elk +/- 135m2. Ik heb nog geen enkele keer het stofzuigen moeten onderbreken om op te laden. Ik kan zonder moeite de hele boven- én benedenverdieping stofzuigen. Wanneer de kinderen iets morsen, maak ik me niet meer druk want ik weet dat ik niet meer hoef te sleuren met de zware stofzuiger. Ik neem er snel deze handige Harry bij en het vuil verdwijnt als sneeuw voor de zon. Om dan nog maar te zwijgen van het schitterende design en het feit dat hij helemaal alleen rechtop kan blijven staan zonder steun! Je kan dus gerust enkele dingen verplaatsen en ondertussen de steelstofzuiger aan de kant zetten zonder dat je ervoor moet vrezen dat hij omvalt. Voor mij zonder twijfel de aanwinst van 2020 en elke euro meer dan waard!

Pluspunten

• Batterijduur
  • Zuigkracht
  • Kan blijven staan

Minpunten

• handstofzuiger is aan de zware kant

Hanneneir 21-10-2020

Handige stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

De steelstofzuiger is voorzien van een uniek en licht design. Je gaat liever gaan stofzuigen, doordat je niet meer moet sleuren en onnodig bukken. Al het haar en vuil neem je gemakkelijk weg door de lichtjes aan de voorkant van de zuiger. Je ziet ook wanneer je nog eens extra over iets moet gaan.
De stofzuiger is voorzien van een turbostand, deze gaat beter wanneer je huis ook vuil is met bv. aarde; Het design is zeer mooi en de kruimeldief neem je gemakkelijk af. De verschillende opzetstukken zorgen ervoor dat je ook zetels, stoelen, werkbladen ed. kan kuisen.
Een minpunt is dat de stofzuiger niet onder het bed kan en andere lage kieren. Vergeet ook niet de haren die vastzitten los te knippen en op te zuigen om maximale kracht te behouden.
Prima toestel!

CindyV 14-10-2020

Mooi design en leuke aanvulling bij dagelijkse schoonmaak

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

een handige steelstofzuiger dat je zeker helpt bij het dagelijks netjes houden van je huis. Het licht helpt je om stofdeeltjes enz goed te zien. Jammer genoeg is motor onderaan te dik om onder de zetel of kast te kunnen. Met een kind en verschillende huisdieren in huis is deze stofzuiger eigenlijk een goede aanvulling om dagelijks even snel al het vuil op te ruimen. Ook de brush roll clean om de hondenharen te verwijderen is zeker een pluspunt. Het design is ook zeker een pluspuntje en de dochter neemt nu zelf ook de stofzuiger af en toe ter hand. Dus ook door kinderen goed te gebruiken. Alleen het kleine opvang reservoir is een minpuntje. Maar door regelmatig te ledigen kan je snel terug aan het werk.

Pluspunten

• de beweegbaarheid en wendbaarheid
  • brush roll cleaner

Minpunten

• klein reservoir
  • dat hij niet onder kasten of zetels kan

Femke 14-10-2020

Wendbaar, goede accuduur maar net iets te dik...

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

De AEG X9-1-ANIM is een zeer wendbare steelstofzuiger dewelke ons dagelijks bijstaat bij het netjes houden van ons huis. Het licht helpt je om al de verloren vuiltjes op te sporen in de hoeken of onder de kasten. Het is een verademing om een snoerloze stofzuiger in huis te hebben. Ook is het zeer handig dat je de steelstofzuiger, eender waar, even kunt parkeren. Jammer genoeg is de kruimeldief, dewelke onderaan de steelstofzuiger zit, net iets te dik om onder onze zetel te kunnen waardoor we wekelijks nog met onze “gewone” stofzuiger aan de slag moeten. De batterijduur is zeker voldoende, we kunnen op de hoogste modus een volledige verdieping stofzuigen alsook met de kruimeldief een volledige auto stofzuigen. Met een kleuter en een langharige hond in huis is deze stofzuiger eigenlijk een must! Ook de brush roll clean om de hondenharen te verwijderen, werkt tot op heden zeer goed. Er zijn ook voldoende opzetstukken voor diverse taken. Voor ons zeker een topper, enkel jammer dat hij niet onder de zetel kan.

Pluspunten

• accuduur
  • wendbaarheid
  • 2-in-1 functie
  • makkelijk te ledigen

Minpunten

• past net niet onder onze zetel
  • gevoelige aan- en uitknop

barteke 13-10-2020

Elegante Stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

we hebben voor een steelstofzuiger gekozen omdat met een standaard stofzuiger het altijd een heel gesleur was.
Deze steelstofzuiger is zeer wendbaar in gebruik en gemakkelijk uit zijn handige oplaadstation te halen.
Hij ziet er niet alleen goed uit maar werkt, met zijn 3 standen, ook super.
Met de brush roll clean functie, die je gemakkelijk met je voet bedient, cleant hij zelf zijn borstel.
Hoewel hij niet altijd alle haren los krijgt, is dit wel een leuke functie.
Met de Led-lichtjes vooraan aan de borstel zie je goed het vuil liggen en zuig je deze makkelijk op.
De ingewerkte uitneembare kruimeldief doet met het opzetstuk ook goed zijn ding, alleen is deze een beetje aan de zware kant. Dit komt omdat hier de motor/batterij in zit verwerkt.
Om het hele huis te stofzuigen kom ik met de accu niet toe, ook omdat ik deze soms een stand hoger moet zetten.
Maar door de gemakkelijkheid om hem uit het station te halen, doe ik meerdere keren per week stukjes van het huis waardoor het huis proper blijft.
Onder meubels geraak je met de zuigmond maar niet verder omdat deze te dik is door de kruimeldief.
Ik raad deze zeker aan, veel handiger in gebruik dan een standaard stofzuiger en zelfs leuk om te gebruiken.

Pluspunten

• zeer wendbaar
  • LED-verlichting vooraan
  • handig oplaadstation

Minpunten

• accuduur
  • geraakt niet onder sommige meubels
  • iets zwaardere kruimeldief

Britt 12-10-2020

Handige stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Deze AEG steelstofzuiger is het perfecte toestel om snel je huis, of 1 kamer te stofzuigen.

Hij ziet er niet alleen mooi uit, hij is ook erg handig in gebruik. Doordat de stofzuiger zelf zich onderaan in de steel bevind weeg hij niet veel tijdens het stofzuigen.

De Accu gaat voldoende lang mee. Ik heb nog niet moeten stoppen met stofzuigen omdat de accu leeg is.

Ik kan maar 1 nadeel opnoemen, en dat is dat je rekening moet houden met de richting waarin je het vuil opneemt. Langs de voorkant van de borstel gaat dit perfect, langs de achterkant niet altijd.

Deze stille stofzuiger voldoet volledig aan de verwachting van een steelstofzuiger.

Pluspunten

• Stil
  • Snelle ombouw naar kruimeldief

Minpunten

• Borstel niet zo breed

Fietje2 12-10-2020

Superhandig !

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Het eerste wat mij opviel is het mooi design van de stofzuiger. Ook zeer eenvoudig in elkaar te steken. Ik was ook heel verbaasd over het gewicht van de stofzuiger; echt licht om mee te werken wat het stofzuigen alleen maar aangenamer maakt.
Ook de uitneembare kruimeldief is een absoluut pluspunt. Je kan deze ook meteen gebruiken zonder veel andere stukken te verbouwen!
De zuigkracht is redelijk goed, hangt af van de stand die je selecteert. Hier is het wel jammer dat je niet visueel ziet op welke stand je aan het werken bent, je kan dit enkel horen aan het geluid van de motor.
De batterij gaat ook redelijk lang mee al laad ik hem wel na elk gebruik op.
Superhandig dus om snel te stofzuigen zonder kabel !

Pluspunten

• gewicht
  • gebruiksgemak

Minpunten

• geen zicht op de zuigstand